: Me & ZZ -Part 9 :

10 November 2003

erm…it’s me again!aku ade dalam bilik nie…sesaje jek main game.boringla pulak bila baru buka sem ni sebab tak de buku nak bace.ceh!macam la bagus sangat aku nie…time buku tu dah ade,time assignment melambak,tak reti pulak nak membaca…time tu asyik nak main game jek…ntahapeapentah aku nie…

nak bagitau nie…aku dapat anugerah dekan untuk sem lepas…alhamdulillah…at least merasa jugak aku anugerah dekan nie…kirenya bangga la jugak sebab name terpampang kat notice board.hehehe…si zie ngan ida suke benau giat aku…udahnye tadi aku asyik menyengih jek…tapi best gak!glamer ckit aku nie…heheheh

tu good news yang berlaku dalam hidup aku sepanjang bulan nie…the bad news is aku dah clash dengan zizi!actually I’m still shocked!sampai skang aku cam tak percaya la pulak yang aku dengan die dah takde ape-ape…but aku dah terima hakikat yang aku bukanla future wife die…kalau nak tau ngape kiteorang bleh clash…sebabnye die dah bertunang dengan orang lain.

Actually…after 2 week he was enganged,barula die nak bagitau aku.tu pun mase tu aku mesej die,aku cakap dengan die aku nak kluar gi town esok(sabtu).then die reply mesej aku,die cakap die nak jumpe tunang die…mase aku bace mesej tu,aku dah berdebar…aku reply balik mesej die,aku tanye die bile die bertunang,dengan sape…then die reply…die cakap dah 2 minggu,sorry tak bagitau!Ya Allah..tuhan aje yang tau perasaan aku time tu…kalau die ade depan aku time tu,memang aku dah torture die abis2!

After that,aku call die…memula die tak angkat…adela 5 kali aku dail,barulah die angkat.die kata die silent kan hand phone tu…eeeii tak logic langsung!mase tu aku call lebih kurang time subuh.bile aku tanye pasal tunang tu,macam nak taknak je jawab.aku memang bengang giler time tu.tau tak ape alasan die,aku dengan die tak setaraf.aku ni lulusan universiti,so takleh la nak berganding dengan aku…bile aku dengar die cakap camtu,lagi la ati aku nie nak marah je…pastu die bleh komen aku lak,die kata apsal aku kali ni tak leh control marah aku…sebab sebelum ni pun aku dengan die pernah bergaduh.the problem is…skang nie boyfriend aku dah bertunang dengan pompuan lain…pompuan mane yang tak naik angin kalau dapat tau boyfriend die bertunang dengan pompuan lain..dah tu,after 2 weeks he became somebody’s fiancée,barula die nak bagitau aku…cube bayangkan…betapa sakitnya ati aku time tu…

Yang aku pelik sampai skang,apsal die tak bagitau aku awal2…aku takleh nampak sebab ape die nak ngelak dari beritau aku…ok aku menjangkakan die bertunang around pertengahan bulan 10…then aku balik dari UPM 11/10…pastu lepas 3-4 ari aku kat umah,aku call die…mase tu die cam biasa jek…kiteorang borak-borak cam biasa jek…aku tak kesan pun perubahan dari segi die melayan aku…ntahla…aku pun tak tau nak cakap ape,tapi until now aku berharap yang die akan call aku and tell me everything sebab aku memang tak puas ati dengan penjelasan die…

Nampaknya …ape yang menjadi teka-teki dalam ati aku skang dah terjawab.die memang tak pernah serious dengan aku!aku nie sebagai tempat untuk die berseronok.time die rase bosan,sunyi…die carila aku.perkataan sayang,I love u tu semuanya umpan supaya aku cair dengan die…hakikatnya die tak pernah mencintai aku…Cuma aku jek yang terhegeh-hegeh kat die…aku bukak balik pintu ati aku yang pernah aku kunci sebab mase tu aku yakin yang die berbeza dengan lelaki lain

Again…I was fooled by a man!bile aku pikir balik,terasa betul kebodohan aku nie…apsalla aku tak terpikir yang lelaki kat dunia nie sumenya sama?tak kirala lelaki tu ensem ke,tinggi ke,hitam ke…pompuan cam aku nie jadi mainan kaum yang tak pernah jujur nie…aku rase aku nie dikhianati…dan ati aku dah luka parah nie…aku tak pikir mase bleh mengubat luka dalam ati aku nie…

Geram tu memang la geram…kalau ikutkan hasad dengki dalam ati aku,aku nak santau je lelaki-lelaki kat dunia nie…takde la nak menyusahkan aku je…tapi bile aku pikir balik,biar tuhan aje yang balas…sebab aku ni manusia biasa gak,aku tak bleh menghukum orang lain sebab anytime aku pun bleh buat salah…so kalau betul die ade niat yang tak baik dengan aku,aku berserah aje kepada Yang Maha Adil untuk menghukum die…aku cuma doakan die berbahagia dan aku harap pompuan tu bleh jage die dengan baik sebab aku pernah berangan untuk jage die sepanjang hidup aku.tapi ape nak buat,dah takde jodoh kan?so terima je la…

Tapi ape yang pasti,aku takkan layan lagi lelaki-lelaki lepas nie…janji aku yang mengatakan die lelaki terakhir yang aku cintai dah jadi cam satu sumpahan pada aku.aku dah rase tawar ati kat lelaki.bile aku pikir pasal lelaki lain,aku mesti teringatkan die…tu pasal skang aku try nak lupakan die…aku tak nak kenangan aku dengan die mengganggu hidup aku…so target aku…aku nak abiskan study,then dapat keje yang bagus-bagus,beli kete,beli umah,kalau ade rezeki aku nak bawak mak aku gi haji,ataupun aku nak gi melancong serata dunia dengan mak aku…skang nie perkataan ‘kawin’ takde dalam future planning aku…perkataan tu dah jadi cam fobia kat aku…lebih baik aku pikir pasal family aku yang dah tentu sayang kat aku berbanding lelaki yang tak pernahnye nak tau perasaan aku nie…



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails